Kupując okna, koniecznie należy podpisać gwarancję. W przypadku zakupu okien podpisuje się gwarancję komercjalną, nazywaną również europejską.
Gwarancja komercjalna to oświadczenie gwaranta, które zamieszczone zostało w dokumencie gwarancyjnym bądź reklamie. Osoba lub firma, która udziela gwarancji, staje się gwarantem, najczęściej dotyczy to producenta, ale może też być to importer, a w niektórych sytuacjach nawet sprzedawca. W gwarancji komercjalnej znajdują się informacje dotyczące obowiązków gwaranta, określony jest zakres odpowiedzialności gwaranta, a także uprawnienia klienta.
Gwarancja komercjalna nie wyklucza i nie ogranicza uprawnień klienta, które wynikają z niezgodności produktu z umową, o czym gwarant powinien poinformować kupującego w oświadczeniu gwarancyjnym.
Gwarancja komercjalna powinna zostać spisana w języku polskim w sposób zrozumiały i jasny, w taki, który nie będzie powodował wątpliwości bądź wprowadzał w błąd. Jeżeli jednak te zasady nie będą przestrzegane, to gwarancja nadal obowiązuje i nie ma to wpływu na uprawnienia klienta.
Podkreślić należy to, że gwarancja komercjalna nie może wiązać się z dodatkową opłatą.
Dokument gwarancyjny powinien zawierać następujące dane, które będą konieczne podczas dochodzenia swoich praw: nazwę i adres gwaranta, czas obowiązywania gwarancji oraz terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej.
W przypadku, kiedy gwarancja komercjalna udzielana jest przez sprzedawcę, jest on zobowiązany dodatkowo do wydania dokumentu gwarancyjnego, sprawdzenia zgodności oznaczeń umieszczonych na produkcie z tymi, które zostały zapisane w dokumencie oraz sprawdzenia stanu zabezpieczeń i plomb, jeśli dany towar jest w nie wyposażony.